Persbericht van SoftGroup

[Persbericht] SoftGroup heeft zijn derde duurzaamheidsrapport gepubliceerd

SoftGroup maakte duidelijk dat het zich inzet voor het vergroten van duurzame en verantwoorde ontwikkeling en kondigde de derde editie van het Duurzaamheidsrapport aan, waarin de prestaties in 2023 worden bijgehouden

Sofia, Bulgarije, 13 maart 2024 – SoftGroup, de beste leverancier van end-to-end traceerbaarheidstechnologie in de MOE-regio, heeft het derde rapport gepubliceerd over zijn duurzaamheidsprestaties, die duurzame ontwikkeling en groei versnellen.

Het Duurzaamheidsrapport drukt de inzet van SoftGroup uit voor het vergroten van duurzame en verantwoorde ontwikkeling. Als derde editie markeert dit rapport de volharding van SoftGroup in de richting van verantwoord management en duurzame groei, en verkondigt het ons hoofddoel om een positieve voetafdruk en een erfenis achter te laten – zowel voor het heden als voor de toekomst.

De editie die we dit jaar presenteren krijgt een grotere betekenis en laat de voortgang van onze voortdurende strategie en doelstellingen zien. Het is een moment van vreugde en voldoening om te kunnen delen dat we vooruitgang hebben geboekt op alle drie de ESG-aspecten: milieu, sociaal en bestuur. Het bedrijf heeft zijn belangrijkste doel als organisatie bereikt: meer verantwoordelijkheid nemen ten aanzien van zijn voetafdruk. Dergelijke mijlpalen hebben ons in staat gesteld om door te gaan en een hoger niveau te bereiken, op weg naar een duurzame toekomst.

De heer Venelin Dimitrov, CEO van SoftGroup, deelde het volgende: “Onze ervaring heeft ons geholpen onze strategische doelstellingen en KPI's nauwkeuriger te maken. Wij zijn van mening dat een dergelijke transformatie ook een weerslag heeft op onze belanghebbenden, die producten en diensten met toegevoegde waarde ontvangen, en ons in staat stellen sterke en langdurige relaties op te bouwen met onze klanten, partners, leveranciers en werknemers.”

Hoogtepunten van het Duurzaamheidsrapport 2023

SoftGroup registreerde vooruitgang op alle drie de ESG-aspecten en bereikte:

• “Geavanceerde” ESG-status
  • ‘Op één lijn gebracht’ SDG-volwassenheidsniveau
  • “Geavanceerde” algemene sociale status
  • “Geavanceerde” algemene bestuursstatus
  • Plaatsing van 1st container voor het verzamelen van plastic doppen in Business Park Sofia, ter ondersteuning van een van de wijdverbreide sociaal verantwoorde praktijken in Bulgarije “Caps for the Future”
  • Lancering van de nieuwe vlaggenschipmerklijn SATT PLATFORM® – innovatieve technologieën die bijdragen aan een circulaire economie zonder concessies te doen aan de prestaties

De inspanningen van het bedrijf hebben een positieve impact op ons bedrijf opgeleverd, waardoor bredere veranderingen in de sector en de gemeenschappen zijn teweeggebracht. SoftGroup zal uitdagingen blijven tegenkomen en deze omzetten in kansen om een verschil te blijven maken.

Het rapport is openbaar beschikbaar hier

Duurzaamheidsrapport 2023

Voor meer informatie over het duurzaamheidsprogramma en de routekaart van SoftGroup kunt u contact opnemen met marketing@softgroup.eu

Meer informatie over onze inzet op het gebied van duurzaamheid en duurzaamheidscijfers vindt u op: www.softgroup.eu/duurzaamheidscommitment/